Człowiek i styl

Praktyczne wyposażenie biura

Praktyczne wyposażenie biura
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pomieszczenie biurowe jako miejsce pracy powinno spełniać przynajmniej dwa kryteria. Po pierwsze, powinno być miejscem przyjaznym pracownikowi, czyli przyczyniać się do miłej atmosfery w pracy, a po drugie – powinno posiadać praktyczne wyposażenie.

W co wyposażyć biuro

Rzecz jasna w biurze każdy pracownik powinien mieć odpowiednio przygotowane stanowisko do pracy, czyli biurko dostosowane wielkością do wzrostu oraz do rodzaju wykonywanej pracy. Pracownik powinien również mieć do swojej dyspozycji wygodne krzesło z możliwością regulacji wysokości siedziska i oparcia. Poza tym na większości stanowisk biurowych nieodzowna jest obecność komputera, monitora, klawiatury i myszy komputerowej. Niektóre pomieszczenia biurowe są też wyposażone w aneks kuchenny, pozwalający na przykład na przygotowanie ciepłych napojów.

Ochrona danych

W dobie niezwykłej dbałości o ochronę danych osobowych w biurze musi być wydzielone miejsce, gdzie takie dane zapisane na nośnikach papierowych będą przechowywane. Może tutaj chodzi o szafy kartotekowe producent których przewiduje, że tego typu meble będą miały jakieś zabezpieczenie przed dostępem przez osoby nieupoważnione. Dlatego szafy kartotekowe są zamykane na klucz lub zamek szyfrowy. Można w nich przechowywać kartoteki i teczki zawierające dane osobowe pracowników, klientów czy dostawców. Poza tym jako poufne traktuje się receptury, certyfikaty patentowe, oferty handlowe, dane bankowe czy inne informacje, których wyciek mógłby zaszkodzić kondycji przedsiębiorstwa lub konkretnym osobom.

Tekst powstał we współpracy z Promag S.A.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*