Najbardziej skutecznym sposobem reklamy są formy multimedialne, łączące obraz, dźwięk i słowo. Do ich wykonywania służą nowoczesne technologie i specjalistyczny sprzęt audio-wideo. Używa się ich do tworzenia filmów reklamowych zamieszczanych na stronach internetowych, w mediach, lub prezentowanych podczas targów producenckich. Aby osiągnąć pożądany efekt promocyjny, filmy muszą być sporządzone profesjonalnie, z uwzględnieniem wszystkich cech wpływających na jakość przekazu.
Aby powstał dobry i skuteczny film promujący określoną markę, trzeba uwzględnić takie czynniki jak:
– warstwa informacyjna,
– strona wizualna,
– technika wykonania.
Sposób w jaki opisuje się produkty lub usługi, powinien być dostosowany do rodzaju grupy docelowej odbiorców. Od tego zależy czy język przekazu będzie specjalistyczny, czy raczej potoczny. Dla kontrahentów i dystrybutorów, w treści znajdą się parametry techniczne, a dla przeciętnych klientów walory użytkowe. Sprawne operowanie obrazem uwypukla najważniejsze cechy produktu i ukazuje przykłady jego zastosowania, oraz wpływa na atrakcyjność filmu. Perfekcyjną technikę wykonania zapewnia specjalistyczna firma zajmująca się wykorzystywaniem technologii multimedialnych w promocji i reklamie.
W przeciwieństwie do statycznych form graficznych, filmy reklamowe wykorzystują obrazy ruchome, optymalne naświetlenie i dźwięk wzmacniający siłę przekazu. Dzięki temu, można nie tylko pokazać jak wygląda produkt, ale również zaprezentować instrukcję obsługi od kątem sposobu i kolejności wykonywania czynności. Reklamowane obiekty da się przedstawić w formacie 3D – z różnych perspektyw, lub w formie wirtualnego spaceru po wnętrzu. Odpowiednio dobrana muzyka wspiera warstwę ilustracyjną i słowną.