Kampanie IVR to sposób, w jaki firmy mogą dotrzeć do swoich rozmówców z nagranym komunikatem. Osoba dzwoniąca może wysłuchać komunikatu i wybrać jedną z opcji wymienionych na jego końcu. W ten sposób zostanie poprowadzony przez serię menu, które można dostosować do własnych potrzeb.
Kampanie IVR są często wykorzystywane przez firmy, które chcą budować lojalność swoich klientów lub tworzyć świadomość marki. Mogą być również wykorzystywane jako alternatywa dla operatorów, gdy konieczne jest odbieranie połączeń 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Celem kampanii IVR jest skłonienie jak największej liczby osób do zadzwonienia i wysłuchania komunikatu. Czyli jest zainteresowaniem ich tym, co masz do zaoferowania, tak aby oddzwonili po zakończeniu komunikatu i podali Ci swoje dane, abyś mógł się z nimi skontaktować później.
Do najczęściej spotykanych rodzajów kampanii IVR należą:
– Generowanie ciepłych leadów – zazwyczaj wykorzystywane przez usługodawców, takich jak firmy ubezpieczeniowe, banki i przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, którzy chcą przechwycić dane klientów, aby móc się z nimi skontaktować w późniejszym czasie, przedstawiając oferty lub nowe produkty/usługi,
– Obsługa klienta – często wykorzystywana przez sprzedawców detalicznych i restauracje, którzy chcą, aby klienci zadawali pytania dotyczące ich produktów lub usług przed ich zakupem.