Wykorzystanie telebimów LED nie jest ograniczone do koncertów, czy też innych wydarzeń o charakterze kulturalnym. Coraz częściej bowiem urządzenia te stają się jednymi z najważniejszych kanałów kontaktu z potencjalnymi klientami. Zatem, w jaki sposób można wykorzystać ekrany oraz telebimy w działaniach marketingowych?
Wiele firm, w Polsce i na świecie, w swoich działaniach marketingowych stosuje broadcasting. Badania prowadzone przez socjologów i psychologów pokazują jednak, iż taka forma reklamy we współczesnym świecie nie jest w pełni efektywna. O wiele lepszym podejściem jest bez wątpienia narrowcasting (zwany również Digital Signage). Czym jednak różnią się te dwa podejścia i jaką rolę pełnią w nich ekrany oraz telebimy?
Rozpowszechnianie informacji w postaci klasycznego broadcastingu opiera się na kreowaniu uniwersalnego przekazu kierowanego do wszystkich potencjalnych klientów danej marki. Rozwiązanie to charakteryzuje się brakiem możliwości dynamicznych zmian koncepcji marketingowej i wykorzystaniem klasycznych bilbordów oraz innych znanych wszystkim kanałów kontaktu z odbiorcą (telewizji, gazet, czy też radia). W opozycji do tej koncepcji stoi narrowcasting. W podejściu tym bowiem z zasady przekaz ma być dopasowany do konkretnej, wąskiej grupy i zmieniać się dynamicznie (nawet z minuty na minutę).
Co warte jeszcze zaznaczenia, narrowcasting, ze względu na swoje odmienności w stosunku do broadcastingu, wymaga dedykowanych urządzeń, takich jak ekrany LED czy telebimy. Z ich szczegółową ofertą i specyfikacją można zapoznać się między innymi na stronie internetowej http://tdcpolska.pl/. Firma TDC na przestrzeni lat zrealizowała wiele udanych projektów, takich jak choćby ściana wideo LED PH1.9mm, która została przygotowana dla studia TVP. v