Ćwiczenia dla dzieci z wadą postawy

Obecnie bardzo wiele dzieci cierpi na różnorodne wady postawy – dotyczy to nawet 75-80% maluchów w wieku szkolnym. Na szczęście istnieje szereg ćwiczeń, które pozwalają skutecznie zapobiegać rozwojowi tego rodzaju nieprawidłowości. W trakcie ich wykonywania zaleca się wykorzystywanie specjalnych kształtek rehabilitacyjnych w postaci wałków, klinów, belek, ramp, schodków czy kostek. Można je bez problemu kupić na https://erehabilitant.pl/kategoria-produktu/wyroby-medyczne/ksztaltki-rehabilitacyjne/.

Aktywność fizyczna na macie to podstawa

Wady postawy to nic innego jak niepożądane zmiany w ułożeniu kręgosłupa, miednicy lub kończyn, które w umiarkowanym bądź wysokim stopniu zaburzają naturalny układ sił oraz naprężeń. Można im jednak zapobiegać poprzez konkretne ćwiczenia, a w praktyce najbardziej wartościowe okazują się rozmaite pozycje znane z jogi. Doskonałym przykładem jest tzw. foka, polegająca na położeniu się na brzuchu, delikatnym uniesieniu klatki piersiowej (przy jednoczesnym podparciu na rękach) oraz odchyleniu głowy, czemu powinien towarzyszyć głęboki wdech.

Godny polecenia jest też mostek (wzmacnia i rozciąga mięśnie grzbietu), samolot (stabilizuje właściwą postawę całego ciała), kołyska, siad klęczny i wspinanie na palce. Oprócz tego warto regularnie posyłać dziecko na basen, ponieważ ruch w wodzie znakomicie angażuje wszystkie mięśnie i poprawia koordynację, nie obciążając przy tym nadmiernie szkieletu. Należy również mobilizować malucha do jazdy rowerem – efektem jest bowiem stabilizacja kręgosłupa i znaczne wzmocnienie mięśni nóg oraz brzucha.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

szesnaście − piętnaście =