Jakie składniki odżywcze powinniśmy uzupełniać w naszym organizmie po ciężkim treningu?

Wysiłek fizyczny jest bardzo ważnym aspektem dbałości o zdrowie. Dla osób, które robią to z przyjemności, to najbardziej polecany jest umiarkowany stopień trudności wykonywanych ćwiczeń. Oczywiście nie można popadać w rutynę i stawiać sobie poprzeczkę coraz wyżej, ale musimy znać granicę naszych możliwości. Najważniejsza jest jednak regularność. Tylko w taki sposób można w znacznym stopniu zadbać o zdrowie i poprawić wydolność organizmu. Wśród fanatyków sportu są osoby, które zajmują się tym zawodowo bądź trenują na wyższym poziomie dla swoich własnych potrzeb. W planie treningowym takich osób znajdują się dni ciężkich treningów. Czy taki wysiłek fizyczny niesie za sobą konsekwencje zdrowotne? 

Niedobory składników odżywczych 

Jeżeli wysiłek jest dostosowany do formy i zdrowia danej osoby, nie powinien być dla niej niebezpieczny. Jedyną konsekwencją ćwiczeń fizycznych wykonywanych ze znaczną intensywnością są niedobory składników odżywczych w organizmie. Pierwszym wynikiem ciężkiego treningu jest pocenie się. Podczas tego procesu z organizmu wydalana jest nie tylko woda, ale przede wszystkim składniki mineralne rozpuszczone w pocie. Są to konieczne dla zdrowia elektrolity, które wymagają uzupełnienia. Wpływają one przede wszystkim na przewodnictwo impulsów nerwowych i procesy regeneracji tkanek. Po wysiłku fizycznym w mięśniach powstaje deficyt substancji energetycznych. W celu jak najlepszego efektu warto po treningu uzupełnić także niedobór węglowodanów. Najlepiej, aby były to cukry proste w postaci preparatów Post Workout, dostępne między innymi na stronie goodpower.eu. Do regeneracji mięśni po treningu konieczne są również aminokwasy. Warto dostarczyć je w postaci odżywek białkowych, które również znajdziemy na powyższej stronie internetowej. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 − 2 =