Usługi logistyczne – z czego się składają?

Logistyka to zarządzanie przepływem towarów z punktu pochodzenia do punktu konsumpcji w celu zaspokojenia popytu klientów. Usługi logistyczne obejmują szereg funkcji, które wymagają szerokiej i głębokiej bazy wiedzy, w tym strategicznego zaopatrzenia, integracji łańcucha dostaw, magazynowania, obsługi materiałów, pakowania, identyfikacji i śledzenia, planowania transportu i konserwacji pojazdów.

Branża logistyczna to szeroki obszar, który można podzielić na kilka segmentów:

Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) 

Obejmuje zarządzanie przepływem towarów i usług w całym łańcuchu dostaw organizacji. Obejmuje takie działania jak prognozowanie popytu, kontrola zapasów i planowanie zdolności produkcyjnych. SCM integruje wszystkie aspekty łańcucha dostaw od dostawców poprzez produkcję do użytkowników końcowych. Koncentruje się na optymalizacji wykorzystania zasobów oraz zapewnieniu, że produkty są dostarczane zgodnie z wymaganiami klienta.

Zarządzanie transportem 

Obejmuje zarządzanie funkcjami transportowymi, takimi jak spedycja i wsparcie logistyczne. Zarządzanie transportem pomaga organizacjom przenosić towary z jednej lokalizacji do drugiej przy użyciu różnych środków transportu, takich jak ładunki lotnicze, kolejowe lub ciężarówki, w zależności od odległości i czasu wymaganego do dostawy.

Magazynowanie 

Polega na przechowywaniu towarów w magazynie do czasu, gdy są one potrzebne lub gotowe do wysyłki lub sprzedaży. Magazynowanie może być stosowane w każdym punkcie sieci dystrybucji – przed wysyłką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

11 − pięć =