Dlaczego osoby uprawiające sport powinny liczyć spalone kalorie?

Każdy organizm ma określone zapotrzebowanie energetyczne. Uprawiając czynnie sport, musimy pamiętać, że ilość spalanych kalorii rośnie, a co za tym idzie – musimy więcej jeść. Nawet jeśli chcemy się odchudzać, nasza dieta nie może dostarczać mniej niż 70% dziennego zapotrzebowania na jadalne paliwo. Gdy spożywane przez nas posiłki nie pokryją minimalnej wartości, zaczniemy chudnąć zbyt szybko. W efekcie tego, po zakończeniu diety grozi nam błyskawiczny powrót do dawnych kształtów, który potocznie nazywamy efektem jojo. 

Jak liczyć kalorie

Chcąc oszacować nasze dzienne zapotrzebowanie na energię, możemy skorzystać z różnego rodzaju tabel i wytycznych. Biorąc pod uwagę nasz wiek, wagę, wzrost oraz kilka innych czynników, szybko ocenimy, ile musimy zjadać, by nasze ciało funkcjonowało poprawnie. Na stronie https://mindyourbody.pl/kalkulatory/spalone-kalorie/ znajdziemy także kalkulator umożliwiający obliczenie kalorii spalanych w czasie najróżniejszych ćwiczeń. Sumując zapotrzebowanie podstawowe oraz to generowane przez treningi otrzymamy wartość energetyczną, którą powinniśmy przyjmować, by utrzymać daną masę. Chcąc schudnąć, zredukujmy ilość wartości odżywczych o 30%. Taki zabieg pozwoli nam skutecznie i w umiarkowanym tempie pozbyć się tłuszczu na brzuchu, udach czy też biodrach, bez ryzyka przytycia po zakończeniu całego procesu. Jeśli sami nie potrafimy poradzić sobie z ustaleniem odpowiedniego jadłospisu sprzyjającego wysiłkowi fizycznemu, zwróćmy się po pomoc do profesjonalnego dietetyka, który rozpisze nam szczegółowe menu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiem + 2 =