Dlaczego w zimie należy stosować inny typ płynu chłodzącego?

Chłodziwo stosowane między innymi w ciągnikach rolniczych oraz sprzęcie użytkowym to często woda destylowana. W okresie letnim można sobie jak najbardziej pozwolić na użycie czegoś takiego. Niestety zimą doszłoby do zamarznięcia cieczy i rozerwania układu od środka. Dlatego też należy wtedy stosować płyn chłodniczy, który ma właściwości pozwalające mu nie zamarznąć.

Odporność na mrozy

W maszynach rolniczych, które są nieużywane zimą, najczęściej opróżnia się całkowicie układ chłodzenia. Jeśli jednak niektórzy nadal korzystają ze swoich traktorów, wlewają do nich wtedy płyn. W przypadku wózków widłowych i innych pojazdów użytkowych czasami pozostawia się wodę w układzie, jednak tylko wtedy, gdy sprzęt spędza całe swoje życie wewnątrz. W ogrzewanym magazynie nie będą bowiem nigdy panować minusowe temperatury. Auta osobowe i ciężarowe jeżdżą natomiast przez cały sezon na płynie chłodniczym. Jest tak po prostu wygodniej, ponieważ ciecz zmienia się raz na kilka lat, a służy ona równie dobrze zimą, co latem.

Dodatkowe informacje o płynach możemy uzyskać tutaj: https://sklep.4lift.pl/4034-plyny-chlodnicze-zimowe.

Lepsze chłodzenie i ochrona

Używanie płynu zamiast wody destylowanej – w ciągnikach rolniczych bądź wózkach – również latem ma jednak swoje zalety. Otóż ciecz ta jest przygotowana z takich składników i związków chemicznych, które nie tylko lepiej przenoszą ciepło, ale również są antykorozyjne. Nie ma więc ryzyka, że metalowy płaszcz wodny silnika, bądź wnętrze chłodnicy zardzewieje. Także czujniki temperatury silnika nie ulegają wtedy tak szybko pokryciu osadem, przez co mamy dokładniejszy odczyt poziomu rozgrzania silnika na zegarach. Reakcja wskaźnika na zmianę ciepłoty chłodziwa jest również szybsza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jedenaście − 6 =