Jak uniknąć otarć i podrażnień stóp podczas biegania?

Aktywność fizyczna pomaga utrzymać kondycję oraz zdrowie na odpowiednim poziomie. Trzeba jednak podchodzić do niej rozważnie, by chronić się przed kontuzjami. Jedną z najczęstszych przypadłość wśród biegaczy, są kontuzje stóp. Otarcia, skurcze, podrażnienia czy ogólny dyskomfort podczas poruszania się mocno utrudniają regularność oraz efektywność naszych treningów. Aby im zapobiec, wystarczy zastosować się do kilku prostych zaleceń.

Dobre buty

Dobrze dobrane obuwie pozwala na delikatny ruch stopą w środku, trzyma ją pewnie, ale nie uciska. Przed pierwszym treningiem warto nowe buty trochę rozchodzić, dzięki czemu lepiej dopasują się do stopy. Warto również postawić na produkty renomowanych firm, ze względu na zastosowane materiały i technologie. Zwłaszcza wentylacja ma duże znaczenie, ponieważ spocona stopa łatwiej ulega otarciom. Odpowiedni usztywnienie na łączeniu podeszwy z resztą buta, zapewnia stabilną pracę w każdym zakresie ruchu naszej kończyny. 

Odpowiednia osłona stopy

Bardzo pomocne są również skarpetki do biegania. Ich największą zaletą jest mocne trzymanie stopy bez uciskania jej. Dzięki temu, skutecznie zapobiega otarciom i podrażnieniom. Są one wykonane w technologii bezszwowej oraz z oddychającego materiału, zapewniając tym samym komfortowy trening. Dzięki różnej gęstości tkania, możemy cały czas stosować te same buty na ciepłe i zimne dni, zmieniając jedynie skarpetki celem zapewnienia odpowiedniej temperatury. Pomagają one również w utrzymaniu wnętrza buta w czystości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć × 2 =