Jakie ćwiczenia można wykonywać na drabinkach?

Osoby dbające o kondycję fizyczną, ale nie mające zbyt wiele czasu na regularne chodzenie do siłowni powinny rozważyć zamontowanie we własnym domu specjalnej drabinki sportowej. Konstrukcja ta wygląda dosyć niepozornie, ale pozwala na wykonywanie zarówno ćwiczeń ogólnorozwojowych, jak i korekcyjnych, rozciągających czy wzmacniających. Co istotne, w ich trakcie angażowane są różnorodne grupy mięśni. Dzięki temu drabinka skutecznie zastępuje wiele innych, znacznie bardziej zaawansowanych sprzętów.

Gwarancja utrzymania sprawności na optymalnym poziomie 

Drabinki sportowe gimnastyczne umożliwiają wykonywanie różnych ćwiczeń poprawiających gibkość, siłę mięśni oraz ruchomość stawów. Najprostszą formą aktywności są w tym przypadku wymachy nóg w tył, polegające na tym, że stojąc przodem do konstrukcji łapiemy się jej na wysokości klatki piersiowej, a następnie naprzemienne unosimy nogi, tak aby przekroczyły linię bioder. Niezwykle polecany jest też swobodny zwis lub półzwis, ponieważ wzmacniamy w ten sposób siłę ramion, stawy łokciowe i mięśnie dłoni. Drabinka może ponadto z powodzeniem posłużyć do kompleksowej pracy nad mięśniami skośnymi. Wystarczy stanąć do niej bokiem i wypchnąć biodra w przeciwną stronę, a później uchwycić jedną ręką szczebelek znajdujący się na wysokości ramion, a drugą złapać szczebel wyżej.

Pozostałe ćwiczenia nadające się idealnie do wykonania z użyciem omawianego sprzętu to m.in.:

– pompki na stojąco

– stanie na rękach

– brzuszki i grzbiety (z nogami umiejscowionymi pod najniższym szczeblem)

– podciąganie się oburącz (zwłaszcza jeśli drabinka posiada funkcjonalne uchwyty)

– pochylanie tułowia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 − pięć =