Zawieszenia pneumatyczne stosuje się przede wszystkim w autach ciężarowych i autobusach. Tam jest to wymuszone bardzo dużymi masami oraz ładunkami, które przewożą te pojazdy. Jednak od pewnego czasu pneumatyka zawitała również do aut osobowych. Sprawdzamy jakie posiada funkcje i dlaczego pozwala na tak wygodną jazdę, a jednocześnie daje wyjątkowo dobre walory trakcyjne.
Główną funkcją zawieszenia pneumatycznego jest zapewnienie kierowcy i pasażerom maksymalnego komfortu jazdy. Jest to możliwe dzięki zastąpieniu takich elementów jak sprężyny oraz amortyzatory poprzez miechy, które pompowane są sprężonym powietrzem. Ciśnienie tego powietrza może być dowolnie modyfikowane przez sterownik, który w zależności od drogi po jakiej jedziemy może automatycznie utwardzać zawieszenie, albo czynić je miększym. Właśnie dlatego zawieszenia pneumatyczne dają tak ogromną wygodę podczas jazdy po dziurawych drogach. Niemalże nie czujemy nierówności w kabinie pasażerskiej, odnosimy wrażenie przepływania nad wybojami.
Drugą funkcją, którą zapewnia pneumatyka, jest pewne prowadzenie się auta. Jeżeli lubimy jeździć szybciej na zakrętach i łukach drogi, to należy posiadać bardzo twarde zawieszenie. Jeżeli takie posiadamy, to z kolei bardzo cierpimy jeżdżąc po dziurach i wybojach, bo taka konfiguracja praktycznie nie tłumi nierówności. Zawieszenie pneumatyczne umożliwia dowolną regulację twardości, dlatego gdy komputer wykryje zwiększony przechył nadwozia, automatycznie wprowadzi do miechów większe ciśnienie. Na stronie https://thomasmarkt.com/1088-escalade można zobaczyć jak wyglądają typowe części do zawieszeń tego typu oraz sprawdzić jakie mają ceny.