Ekologiczne rozwiązania w reklamie

W świecie coraz cieplejszego klimatu, coraz bardziej zanieczyszczonych oceanów i coraz mniejszych lasów rośnie świadomość konsumentów na temat wszystkich aspektów dotyczących ekologii i ochrony środowiska. Zarówno nieprzemyślane opakowania stworzone z dużej ilości niepotrzebnego plastiku, jak i sposoby reklamy, które przyczyniają się do produkowania odpadów, nie są już mile widziane przez odbiorców. Warto o tym pamiętać, planując swoją kampanię marketingową, bo tylko dzięki dostosowaniu się do zmieniających się postaw społecznych utrzymamy skuteczną reklamę, która będzie klientów przyciągać, a nie odstraszać.

Reklama w duchu zero waste

Oczywiście najtańsza i najłatwiejsza do przeprowadzenia kampania marketingowa zakłada internet jako swoje główne medium – newslettery, dobrze prowadzone profile w mediach społecznościowych czy wypozycjonowana strona internetowa to metody, które nie wymagają produkowania żadnych dodatkowych materiałów. Jeśli jednak nie ma możliwości reklamowania biznesu wyłącznie za pomocą internetu i mediów społecznościowych, wtedy warto postawić na gadżety ekologiczne. Niech będą wykonane z tworzyw z odzysku lub takich, które łatwo poddają się recyklingowi – zaznaczmy ten fakt wyraźnie na opakowaniu, by i konsumenci zauważyli nasze starania.

Wszystkie gadżety reklamowe powinny być także praktyczne. W tej roli sprawdzą się notesy reklamowe ekologiczne, w których nasi odbiorcy będą mogli robić notatki bądź prowadzić kalendarz. Natomiast przestają się sprawdzać drukowane ulotki i foldery z papieru laminowanego, którego nie można w żaden sposób wykorzystać ponownie – takie rozwiązania nie przyniosą nam żadnych korzyści, więc bezpieczniej i taniej jest z nich zrezygnować całkowicie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dziesięć + cztery =