Odpowiedni dobór diety – jakie czynniki mają wpływ na ilość przyjmowanych kalorii?

Odżywcza, bogata w witaminy, minerały i inne składniki pokarmowe dieta, to tak naprawdę coś więcej, niż zaspokojenie głodu. To także profilaktyka wielu chorób, sposób na lepsze samopoczucie na co dzień i zdrowsze życie. Jednak niewiele jest uniwersalnych zasad zdrowego odżywiania, gdyż dieta dla każdego człowieka jest nieco inna, a także powinna być dostosowana do danego trybu życia. Zapotrzebowanie na kalorie inne będzie dla pracownika fizycznego, inne dla sportowca, a jeszcze inne dla matki karmiącej czy osoby po chorobie. Jak więc dobrać kaloryczność diety, by jednocześnie najadać się porcjami i nie tyć?

Ile kalorii dziennie powinniśmy pobierać?

Kalorie nie są jedynym wyznacznikiem jakości diety – są one jednak ważną wskazówką co do tego czy przygotowany przez nas jadłospis jest dla nas odpowiedni. Dzienna ilość przyjmowanych kalorii pozwala nam bowiem uzyskać energię niezbędną do przeprowadzania podstawowych reakcji biochemicznych w organizmie, a także do uprawiania sportu, wysiłku umysłowego i wszystkich innych codziennych aktywności. Ilość ta jest zależna od wieku, masy ciała i ogólnego stanu zdrowia oraz od naszego trybu życia. Osoby o siedzącym usposobieniu będą przyjmowały mniej kalorii niż miłośnicy sportu. Jeśli zależy nam, by nasze posiłki były dobrze zbilansowane, a przy tym odpowiednio kaloryczne, wtedy warto skorzystać z pomocy firmy cateringowej, na przykład tej dostępnej za pośrednictwem strony https://timcatering.pl/, która na podstawie wywiadu z nami skomponuje nasz obiad, śniadanie i kolację tak, by były one pełne białka, zdrowego tłuszczu i witamin. Dzięki temu my nie będziemy musieli martwić się przygotowywaniem posiłków i liczeniem kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × 3 =